Jaga:     
Krista blogi

KRISTA BLOGI: Jummalast keerdus ja krussis!

Jooga on mulle alati meeldinud (noh igal pool piltide peal tundub nii rahulik ja mõnus ja nad on alati nii saledad ja ilusad ja igasugu veetlevates poosides jne). Mõtlesin nii- hingan ma iga päev, me kõik ju või kuidas:), paindun ma oma korpulentset keha arvestades päris hästi, seega - lähen!

Šivananda jooga tund Viimsi SPA spordiklubis algas soojenduse ja hingamisharjutustega. No kohe võttis võhmale ja see,

et hingata tuleb,

tuli mulle meelde alles poole trenni pealt.

Poosid, mida pidi võtma,

olid väga ägedad ja põnevate nimedega

(a la ader, kala, kobra, rändtirts, paabulind) ja kohati oli endalegi üllatav kui keerdus ja krussis ma olen

ja mingil hetkel polnud enam aimugi,

kus on mu käsi, kus jalg,

kus pea. Kogu tunni tempo oli nauditavalt rahulik, treener ääretult meeldiv ja vaikse häälega ja mõjus nagu hea soe tuuleiil kusagil metsikul rannal. Grupis ei olnud palju rahvast ( tore!) ja seega jõudis ta tegeleda kõigiga. Jälle meeldiv. Vahepeal,

kui ma oma arust olin saavutanud super poosi,

tuli ta vaikselt ja tõstis su õigesse asendisse nii, et tundsin, kuidas kogu keha venib umbes 180 pikkuseks ja hingamine lihtsalt läheb Viimsist bussiga Tallinna poole minema.

Jooga kas meeldib või ei. Mulle väga meeldis. Eriti see tunne,

mis pärast trenni kodu poole lonkides mind valdas- mul oli suva (sõna, mille olemasolust ei teadnud ma enne midagi, kui mu tütar sai 9- aastaseks: ja mis mulle jubedalt närvidele käib, aga hetke konteksti arvestades sobib imeliselt). Suva sellest,

et on külm, et homme jälle palju tegemisi ja et kodus on pesu pesta, koristada ja tuhat muud asja veel..lihtsalt suva ja pea oli nii mõnusalt tühi, nii nagu mul iial ei õnnestu isegi jõuga oma meeli puhastada. Väga soovitan. Minge ja nautige hetke iseendaga- selleks ongi jooga välja mõeldud-

ee..vist?

Aga enne veel,

kui see mõnus meelteseisund teid tabab,

tuleb läbida trenni kõige hirmsam osa (minu jaoks).

Trenni lõpus heidavad kõik selili, sulevad silmad ja kuulavad treenerit ja oma keha ning hingamist. Lihtne? Ok, ok minul käis see nii- Treener:"Hinga hästi rahulikult ja mõtle kaasa- sinu varbad ja jalad on täiesti lõdvestunud"
Mina: "Näe! Buss sõitis mööda, ei tea mis kell ka on!! Ok ok kuulan, lõdvestun- varbad, krt,

kus vabad, aaa jah varbad!
Treener:"Teie sääred on lõdvestunud"
Mina: "Ohhoooo, ei tea,

kas ma telefoni lülitasin välja, huvitav, kas mul kodus pakkimispaberit on, eh mis mul viga on!! miks need lollakad mõtted mu peas, mis pakkimispaber, sääred ju...nii

nii sääred....ohmmmmm.....oota,

mis päev täna üldse on, krt mis vahet seal on. Säääred!
Treener:"Sinu kõht ja selg on lõdvestunud."
Mina:"Kõht, jube naljakas sõna, kõht, hihiiii, no jube naljakas, miks naljakas, tühi hoopis, ah õigus nii- selg, lõdvestunud, ei see hoopis pingul , oot oot .....ohhhhm , lõdvestunud! jnejne ühesõnaga saite aru- täitsa lõpp- appi! kui keegi saaks selle kupli korrakski välja lülitada - vot siis oleks maailm helge ja elu superäge!

Aga asjalikku juttu ka-

Šivananda jooga

puhul on tegemist klassikalise hatha joogaga. Nimetus Šivananda jooga on kasutuses selle stiili esimese õpetaja svaami Šivananda järgi. Treening koosneb soojendus- ja hingamisharjutustest ning kaheteistkümnest aasanast. Aasanad toniseerivad lihaseid ja sidekudesid, hoiavad selja ja liigesed painduvana, ergutavad vere- ja toiduringlust ning endokriinsüsteemi talitlust. Õige hingamise abil kogub organism energiat ning korraldab närvisüsteemi ja aju tegevust, suurendab tahtejõudu, enesekontrolli ja keskendumisvõimet. Lõdvestus vabastab keha pingetest ja annab puhkust. Õige toitumine

tagab korraliku kütuse kehale. Optimaalne toitainete, õhu, vee ja päiksevalguse kogumine on hädavajalik meie organismile. Positiivne mõtlemine ja meditatsioon lisab vaimujõudu ja intuitsiooni ning kindlustab sisemise rahu ja tasakaalu. SOOVITAN!!!

0 kommentaari